2013. május 23. (csütörtök) - Dezső
főoldal 168 óra Legolvasottabb Ingatlanpiac Fórum Cégtár Apró

Vitális

Sóbánya KlímaGyógyfűpatika webáruház

2009. október 1. (csütörtök) 16:40

Egyértelmű bizonyíték a vörösbor hatásairól!

Ötvenentúl.hu
Az ma már szinte közhelynek számít, hogy naponta egy-két deci bor elfogyasztása jó hatással van az egészségünkre, de hogy miért is, az már sokak számára nem világos.
Clare M. Hasler, a Kalifornia Egyetem munkatársa megvizsgálta, hogy melyek a borfogyasztás legfontosabb előnyei. Az „egészségügyi borfogyasztás” először a 90-es évek elején ugrott meg, a francia paradoxon napvilágra kerülése miatt.
   Hasler a legutóbbi kutatásokat összegezte, amelyek az alkoholfogyasztással foglalkoztak. Azt találta, hogy a bor nem csak szív- és érrendszeri betegségeket képes megelőzni, hanem a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását is, mindezek mellett jótékony hatással van a kognitív funkciókra, és a csontsűrűséget is növeli.
   - Bár egyértelmű bizonyíték nincsen arra nézve, hogy a vörösbor hatásosabb, de a személyes véleményem szerint pont a vörös színt okozó antioxidáns hatású polifenolok magas koncentrációja, illetve a gyulladásgátló hatású rezveratrol miatt sokkal előnyösebb a vörösborból meginni naponta egy-két decilitert. – nyilatkozta Clare M. Hasler a Medipressnek.
   Mi az a francia paradoxon?
   A kifejezést először Dr. Serge Renaud, a Bordeaux Egyetem kutatója vezette be, aki egy átfogó munkájában azt fedezte fel, hogy a franciák körében az átlagnál kisebb a szív- és érrendszeri megbetegedések gyakorisága, annak ellenére, hogy étrendjükben a telített zsírsavak igen gyakran, és nagy mennyiségben fordulnak elő.
   Miután az Egyesült Államokban a CBS 60 perc című igen közkedvelt oknyomozó műsora bemutatta a kutatás eredményeit, mintegy 44 százalékkal nőtt a vörösborfogyasztás az országban.
   Ezt követően sok kritika érte Dr. Renaud munkáját, többek között a WHO is megerősítette, hogy a kutatás alulbecsülte a megbetegedések számát, azonban 2008-ban bizonyítékot találtak arra nézve, hogy a vörösborban lévő rezveratrol nevű anyag hatásosan csökkenti az erek falán keletkező lerakódásokat, és ezzel meg tudja előzni a stroke, a szívinfarktus, illetve egyéb érszűkületből adódó betegségek kialakulását.

Hozzászólások

Új hozzászólás

Nincsenek hozzászólások

12px
Megosztás: Facebook Megosztás: Twitter Megosztás: MySpace Megosztás: Iwiw Megosztás: Google Megosztás: Live Megosztás: Delicious Megosztás: Digg Megosztás: Multiply Megosztás: Slashdot
Megosztás: myAOL Megosztás: Yahoo Bookmarks Megosztás: Yahoo MyWeb Megosztás: Blogmarks Megosztás: Diigo Megosztás: Reddit

Megtalálhatsz minket a Facebook-on is.
Csatlakozz hozzánk!

DO Hírtérkép

Ingatlan ajánló

ingatlant keres

ingatlant kínál

Minden igényt kielégítő családi...

Minden igényt kielégítő családi...(kínál) 1500m2-es telken helyezkedik el, 220m2-es lakóterülettel rendelkezik, 4 szoba + nappali, több fürdőszoba, 2... tovább

Összes hirdetés: 2229 db

Cégtár

cégkereső

regisztráció

HR Contact Masszázs
Egészség, szépség
Paszorek
Környezetvédelem
Digimédia bt.
Szabadidő, szórakozás
Qualityweb Kft.
Honlapkészítés
EXTRÉM SZOLÁRIUM
Egészség, szépség
Badroll Stúdió és Hip-Hop Shop
Egyéb szolgáltatás

Összes cég: 1014 db

Minden jog fenntartva! © Dunaújváros Online Kft. • honlapkészítés: DDSWEBMédiaajánlatSzerzői jogokAdatvédelemImpresszum

A Dunaújváros Online a DDS Admin és a DDS Iguana rendszereket használja.